Pages

3 juni 2011

Mer tunisisk virkning

15 kommentarer:
 
Jag är hysteriskt förkyld och har suttit i soffan hela dagen, dåligt för mej men bra för provlappen jag virkar på. Sen i morse har jag hunnit bli bekväm med den ovanligt långa virknålen, provat på att byta färg och testat på lite olika maskor. Jag har inte kommit på riktigt vad jag ska virka av det fina garnet än men det lutar åt ett kuddfodral, det är ju fyrkantigt och bra. :)



Jag har också hunnit med lite googlande om tunisisk virkning, det är tydligen samma sak som krokning och om du är sugen på att testa själv så kan du titta på den här tydliga videon. Samma tjej har lagt upp flera andra filmer om virkning och dom är väldigt lätta att förstå trots att dom är på engelska. Kolla in och lycka till!

15 kommentarer:

maja sa...

nu har min bok från dig kommit, ska nog börja med laman eller igelkotten :)

Linda sa...

http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=2323 kolla denna adress om du är intresserad av tunisisk virkning/krokning. Var mitt första kroknings projekt. Via din blogg fick jag inspiration att pröva på detta igen :) så tack!

Melina sa...

Hej Mia! Tack för den underbara inspirationen! Nu har jag en egen blogg! (:

http://theworldofmelina.blogspot.com/

hanna oliveskog sa...

jag vill jätte gärna ha en sköldpadda hur gör man dem kan du ha med svaret i nästa inlägg

Ingela sa...

Hej Mia! Så himla fint det blir!!

Olivia Orso sa...

Hej!

Jag virkade minipandan som du har i din nya bok. Den blev verkligen ganska liten - jag använde en virknål på 0,4 mm. Det finns en bild på min blogg.

Tack för ett mycket härligt mönster! Jag älskar dina böcker - jag har dom alla.

S, 15 år sa...

Det blir jättesnyggt!^^
Jag skulle väldigt gärna vilja testa på tunisisk virkning, och filmen var väldigt bra och tydlig. Frågan är bara hur jag ska få tag på en sån virknål...? :)

4U2 sa...

Det där tänker jag testa men det är synd man använder benämningen lite si och så ... men fint blir det! tack för tips!

Sara sa...

Vad roligt det ser ut! Jag kanske också ska testa på det...
Garnbutiken som jag brukar handla hos har säkert mer information.
Har förresten precis köpt din tredje bok och jag älskar prylgrisen! :)

Anonym sa...

Najs! Jag och mina kompisar har startat virkblogg tack vare dig! http://virkeboa.blogg.se

Josefin sa...

Jag har knåpat ihop en prylgris från din tredje bok och tänkte bara att du kanske ville se den :)

http://jj90.blogg.se/2011/june/nya-grannar.html#comment

Älskar dina böcker! Har köpt dom två senaste till min brorsdotter och hon har lyckats få ihop en lagkamrat och en val :)

Marifetane hobi sa...

merhaba.Güzel blog örgüler tasarımlar çok hoş.tebrikler.sevgiler.

Nettan sa...

jaha då måste man lära sig tunisisk virkning oxå ;) projekten hopar sig ;)

Anonym sa...

Hur gjorde du med att få in två färger i varandra?

Kiona sa...

Hej. Hur gör du för att kroka med två färger som högst upp, där det gråa liksom är inuti och det vita utanpå. Jättefint. Men hur gör man? Hittar ingen bra info när jag googlar.

Related Posts with Thumbnails